maanantai 8. helmikuuta 2010

Sitten susta tuli tähti, tyttö maailmalle lähti!

Hei vaan! Minä olen pieni, punahiuksinen ja innokas tyttö Suomesta, opiskelen liiketaloutta (vaikken edes pidä siitä) ja syön joskus suklaata aamiaiseksi. Pidän kissoista ja lukemisesta. Ja nyt olen saapunut Espanjaan valloittaakseni Madridin! Tarkoituksenani on opiskella täällä neljä kuukautta vaihtarina. Ajattelin jakaa parhaimmat kokemukseni kanssanne. Myös huonoimmat. Ja varmaankin myös ihan tavalliset elämykset.

Niin, täällä olemme siis me: minä ja kolme miljoonaa madridilaista. Olen matkustanut tänään aamusta iltaan ja päässyt vaanimaan hyvin läheltä näiden eurooppalaisten elintapoja. Ensimmäinen huomioni: espanjalaiset kommunikoivat jatkuvasti. Kovaäänisesti, kiihkeästi ja taukoamatta. Ja jos toinen ei satu kuuntelemaan, ei se suinkaan hillitse tahtia - espanjalainen kääntyy kohti jotakuta muuta ja jatkaa tarinaa. Siinä ei voi suomalainen muuta kuin hämmästellä!

Mikä erikoisinta, nämä innokkaat ihmiset juttelevat myös minulle koko ajan vaikka en ymmärrä sanaakaan. Iloinen taksikuski höpötteli koko matkan kentältä hostellille ja kun muuta yhteistä kieltä ei tuntunut löytyvän, hän laittoi tohkeissaan soimaan 90-luvun kulta-ajan poppia ja osoitteli tyytyväisenä minua. "Si si!". Ystävällisiä he ainakin ovat.

Sen miksi tulin juuri Espanjaan ja kaiken muun tärkeän ehdin kertoa myöhemmin. Nyt minua kutsuu hostellin kammottava sänky ja liettualainen huonetoverini.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti