sunnuntai 7. maaliskuuta 2010

Buenos dias

Tämä mönkiäinen kaivautui juuri peittokasan alta ja heräsi eloon. Pakon edessä ihminen muuten keksii vaikka mitä konsteja. Olen palellut ja ollut tosi nuhainen viime päivinä ja syyksi epäilen tätä hyytävää kylmyyttä ja jatkuvaa sadetta. Keksin konstin pitää itseni edes vähän lämpimänä: nukun läppäri peiton alla! Sehän käy tosi kuumana kun se on päällä ja lämmittää niin hyvin että jalkaani jäi iso punainen jälki. Great!

Espanjan suuri yökerho Kapital oli ehdottomasti hieno paikka, painii raskaassa sarjassa siihen nähden minkä kokoisiin baareihin olen tottunut. Go go tytöt tanssivat korokkeilla ja ihmisiä oli ihan kammottavan paljon, niin paljon että pelkkään narikkaan sai jonottaa puolisen tuntia. Sisäänpääsy on clubien tyyliin kallis, mutta lippua vastaan saa yhden drinkin joten tilanne ei ole niin paha. Tykkäsin kyllä, mutta tällaista ahdasmielistä suomalaisneitoa ei miellyttänyt se että tanssilattialla tunnuit olevan julkista riistaa. Viisi karvaista käpälää kokeilee heti röyhkeästi anatomiaasi ja jos pakenet, tulee tilalle kuusi karvaista kämmentä plus yksi hinkuttaja kaupan päälle. Jaiks.

Mutta kivaa oli! Niin kivaa että tämä päivä menikin nukkuessa ja syödessä. Siitä puheen ollen eilen sattui hauska juttu metrossa. Minä ihme kyllä sain kerrankin istumapaikan ja länttäsin tämän leveän takamukseni penkille. Pian metroon hyppää nainen, joka aikoo istua viereeni. Vaan eipäs istukaan, sillä tällä tädillä on niin mahtava takamus ettei se mahdu kahdenistuttavaan penkkiin viereeni! Ja miten reagoi nainen, häpeääkö hän kuollakseen? Ehei, hän purskahtaa ihanaan nauruun ja alkaa selittää minulle innoissaan jotain josta en ymmärrä sanaakaan. Minä olisin totta puhuakseni kuollut häpeään, koska en pysty suhtautumaan itseeni samalla huumorilla kuin tämä täti. Pisteet hänelle!

Midtermit ovat varmasti siestan ohella paholaisen keksintö. Meillä alkaa nämä välikokeet ensi viikolla...ainoa ilo on se, ettei loppukokeeseen tarvi sitten lukea niin paljon, mutta ei se tieto nyt vielä paljon lämmitä.

Että mulla tulee ikävä omia possujani kun naapurin kissa naukuu yhtä kiukkuisesti kuin Elvis tuolla oman ovensa takana. :(

5 kommenttia:

  1. Hei!
    Pakko kommentoida viimeinkin kirjoituksiasi. En tunne sua, mutta löysin joskus (kuukausi sitten?) tämän blogin ja nyt luen tätä säännöllisesti. Kirjoitat tosi hauskasti ja oot nauranut kaikille hauskoille jutuille, mitä Espanjassa tapahtuu!

    Etsin vaihtoblogeja, koska oon itsekin lähdössä syksyllä vaihtoon, vähän nyt näen millaista se voi (parhaimmillaan ja pahimmillaan) olla. :D
    Nauti ajasta Madridissa! :)

    VastaaPoista
  2. Hei ja kiitti!

    Kiva kuulla etta mulla on muitakin lukijoita, kun omat tutut. :)

    Mihin olet lahdossa?

    VastaaPoista
  3. Oon hakenut paikkaa Itävallasta, mutta saa nähdä suoko oma yliopisto sitä mulle ja mihin lopulta päädyn. Lähes olemattomalla saksan kielen taidolla yritän maailmalle lähteä. :D

    VastaaPoista
  4. Hei! Täältäkin suuret kiitokset blogistasi, aivan ihanaa luettavaa! :-) Itse olen myös lähdössä syksyllä vaihtoon ja nimenomaan Madridiin. Jatkahan kirjoittamista jatkossakin ja kovasti terveisiä sinnepäin. :-)

    -M-

    VastaaPoista
  5. Nooo, aina sitä jollain kiellä pärjää! Hätätilanteessa mennään käsimerkein. Nimim. ilman espanjan taitoa Madridiin lähtenyt ;)

    -M-: Bienvenido a Madrid! Mihin kouluun olet menossa? Kerro ihmeessä jos on jotain kysyttävää tähän ihanaan kaupunkiin liittyen! :)

    VastaaPoista