lauantai 6. maaliskuuta 2010

Mielenosoitus & Buen provecho!

Täältä voi ostaa näin suloisia valmiita drinkkejä kaupasta, ihania! Hintaa tuollaisella vajaan kolmen desin pullolla on kaksi euroa. Täksi illaksi valikoitui Love on the beach ja tietty Cosmo. Plus mojito-pullo.

Olin menossa aamupäivällä kiltisti keskustan kauppaan, kun yhtäkkiä alkoi kuulua kamalaa älämölöä ja sireenien ulvontaa. Mietin hetken ovatko terroristit hyökänneet Sol-aukiolle vai näytetäänkö jossain jalkapalloa screeniltä?? No ei sinne päinkään! Muutama tuhat espanjalaistahan siellä vain pitikin mielenosoitusta ja mekastus oli korvia huumaavaa. Koko Sol oli tukkeessa kun poliisit piirittivät mielenosoittajia ja turistit kuvasivat tätä sirkusta. Minä mukaan lukien! Luulen kuitenkin että tämä oli vielä melko pieni mellakka täällä. Eikä minulle selvinnyt minkä puolesta nämä ihmiset metuavat. En saanut ladattua videota blogiin, joten joudutte nyt kuvittelemaan tuon kaiken melun ja hässäkän tästä kuvasta:


Tämän lisäksi olen tänään ehtinyt kokkaamaan maailman näppärintä ja parasta ruokaa. Kun saavuin Espanjaan, en päässyt ensimmäiseen kahteen viikkoon laittamaan ruokaa. Seuraavalla viikolla lähinnä ihmettelin mitä kokkaisin, kun en löytänyt kaupasta kaikkea sitä, mitä olen Suomessa tottunut laittamaan. Nyt osaan jo kehitellä läheisen Lidlin valikoimista ties mitä herkkuja, kuten tätä risottoa. Tarvitset 300g maustamatonta kanaa, maissia, paprikaa, herkkusieniä, tomaattimurskaa ja sellaista ruokakerman tapaista mutta kiinteää sekoitetta ja riisiä. Nämä kaikki sekaisin ja voilá! On muuten melko buenoa safkaa ja siitä syö nelisen päivää yksi tirppana.


Ja tältä se näyttää valmiina.


Jep, innostuin tänään vähän kuvailemaan. Noissa miljoonan rappusen portaissa on muuten kaksi ältsin hyvää puolta. Mulla on tippunu housukoko varmaan yhdellä tai kahdella numerolla ja kaikki turha tupakointi on karsiutunut pois. :) Meidän musta lammas oli kantanut viime yönä kamansa ulos ja tänään tulee kuulemma joku saksalainen mimmi katsomaan tuota naapurihuonettani. Minulla on nykyään myös tärkeä tehtävä täällä - autan Soleyta englanninopiskelussa. Daniel on virallinen ope ja minä olen kotiläksy. :D Eli Dani siis keksii aina uuden keskustelunaiheen, josta Soleyn pitää yrittää puhua kanssani englanniksi kymmenisen minuuttia. Olen mielelläni avuksi, sillä nämä kaikki opettavat minulle lisää espanjaa koko ajan.

Tänään on ne kauan odotetut bileet, jos vain saan electronini toimimaan... Mekko, kynnet, kengät ja juomat on joten kortin on parasta alkaa pelata!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti