maanantai 22. maaliskuuta 2010

Merimakkaroita ja mustekaloja

Aamulla minä luulin olevani myöhässä kun heräsin varttia ennen hetkeä, jolloin minun pitäisi jo juosta metroon ehtiäkseni kouluun. Ehei, kerrankin olin ensimmäinen sillä olin ainut oppilas espanjan tunnilla! Minulla on kummallinen tapa myöhästyä maanantaiaamuisin tunnilta ja olenkin opetellut lauseen "Perdon, llego tarde..." erittäin hyvin. Oli huippua olla yksin tunnilla, sillä kerrankin sain ihan rauhassa harjoitella espanjan puhumista. Olin iloisesti yllättänyt kun huomasin osaavani jo muodostaa oikeita lauseita. :) Sanavarastoni kasvaa edelleen huikeaa vauhtia, mutta puhumisen kanssa on pieniä vaikeuksia.

Tänään oli myös hyvä päivä, sillä Rubén oli palannut! Hän kertoi jo ehtineensä ikävöidä minun komentamistani. Tänään kärähdin vaikka kuinka yritin esittää että seuraan hänen power point-esitystään muinaisista espanjalaisita. Hymyni kuulemma paljasti, että teen koneella jotain ei-sallittua. Espanjan kulttuurihistoria ei tiettävästi ole vielä hymyilyttänyt ketään. :D Tällä kertaa ei kuitenkaan tullut tappouhkausta, sillä nyt ei liene sopivaa vitsailla kuolemasta Rubénin menetettyä läheisensä viime viikolla...sain viimeinkin myös sanottua että olen pahoillani.

Iltapäivällä kaupassa tein taas perinteisen ällötyskierroksen. Täällä myydään marketeissa jos jonkinmoista merenelävää merimakkaroista mustekaloihin. Ne näyttävät limaisine imukuppilonkeroineen niin kuvottavilta nuljaskoilta, etten tiedä kamalampaa. Ravut makaavat ketarat ojossaan selällään ja jotkin valkoiset pötikät tuntuvat mönkivän vielä...hyi kamala. Mutta pitkät tiskit täynnä meriotuksia ovat niin mielenkiintoisia ja erilaisia suomalaisen silmään, että niitä on ihan pakko mennä katselemaan. Vähän kuin eläintarhassa kävisi. Paitsi että nämä ovat suht hengettömiä kavereita. Hämmästytin tänään Dania kertomalla ettei Suomessa ole tuollaista tarjontaa.

Iltapäivällä valitsin myös itselleni mieluisan salin muutamasta vaihtoehdosta tässä huudeillani. Tämä sali oli hitusen kalliimpi kuin toinen hyvä vaihtoehto, mutta voitti loistavan tuntitarjontansa ja upeiden tilojensa vuoksi. Plus että sain heti hymyiltyä hinnasta 50€ pois. ;) Ja ohjaajaheput puhuvat hyvää englantia ja lupasivat laatia minulle saliohjelman ja jeesata alkuun vempeleitten kanssa jos tarvii. Great! Menen illalla testaamaan vatsalihastunnin ja lyhyen spinningin. Ihanaa päästä urheilemaan pitkästä aikaa.

Huomenna kirjallisuuden tentti. Huoh.

Ps. Tein muuten aivan töykeän hyvää ja perisuomalaista perunamuussia! Aivan itse haarukalla liffaamalla, kun muuta survinta ei löytynyt. :D Kiitos Eunjille vaan potuista, onpahan nekin käytetty. Koko keittiö on nyt tosin perunassa kattoa ja seiniä myöten. En tiedä miten onnistun aina kokatessa sotkemaan kuin pieni marsupilami...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti