perjantai 12. maaliskuuta 2010

Hola a todos

Nyt minun täytyykin vähän sensuroida nimiä teksteistäni, sillä tuo yksi kiinalainen pääsee naamakirjan kautta tänne. Eihän se mitään tästä kielestä ymmärrä, mutta oman nimensä nyt ainakin.

Tämä aamu alkoi mukavasti kun bongasin pari valtavaa pistoolia olohuoneen pöydältä. Menin kuitenkin nassuttamaan salaattiani niiden viereen ja ihmettelin mistä kummasta aseet ovat ilmestyneet. Kauaa minun ei tarvinut pohtia, kun kiinalainen harppoi olkkariin ja otti toisen pistooleista käteensä. Niin, olisin tietty myös voinut helposti arvata kenen ne ovat... :D Painostaan ja erittäin oikeasta näöstään huolimatta pistoolit ovat ihan lelukappaleita, joita meidän kung fu-mies käyttää kuvauksissa. Kerran hän oli kuulemma kadulla heilumassa aseidensa kanssa ja joku oli soittanut poliisin. A joutui sitten poliisin matkaan lelupistooliensa vuoksi...

Tänään minulle myös selvisi, että nämä asunnon omistavat identtiset veljekset ovat ihan oikeasti kuuluisia. Molemmista löytyy fanisivut Facebookista ja videoita Youtubesta ja kuvia Googlella. Toinen vellos, S, joka on nyt kiinassa on se kuuluisampi versio. Hän tekee stuntteja, näyttelee ja toimii mallina. Tämä paikalla oleva vellos, A the kiinalainen, työskentelee veljensä firmassa ja heistä löytyykin paljon yhteistä stunttimatskua. Cool.

Minä olen edelleen kamalan kipeä, vaikka olen ottanut jo muutaman antibiootin. Tänään päätin kuitenkin ulkoiluttaa itseäni, sillä olen muhinut jo nejä päivää sisällä. Matkustin metrolla seuraavalle pysäkille keskustaan, kävin kaupassa ja matkustin takaisin. Oli ihan oikeasti tosi rankka reissu. Mutta nyt mulla on mansikoita! Ähäkutti.

Ainiin, pieni sananen Madridin vartijoista. Niitä on täällä joka puolella: kaduilla, kaupoissa, kassoilla, kauppojen ovilla, ravintoloissa, teattereissa, baareissa - ihan missä tahansa liikut, näet vartijan. Ja ne vahtivat ihan oikeasti! Kerran olin Mäkkärissä ja laskin kännykän hetkeksi pöydälle. Saman tien tuikea vartija säntäsi luokseni ja alkoi posmittaa espanjaa kauheaa kyytiä. En ymmärtänyt sanaakaan ja ehdin jo hätääntyä, kunnes vartija vaihtoi englanniksi. Hän oli tullut vain kertomaan minulle, etten saa pitää puhelinta pöydällä sillä se varastetaan aivan takuulla hyvin nopeasti. Ahah, okei.

Tänään yksi vartija rynnisti H&M:ssä tekemään pistotarkastuksia teinilaumojen laukkuihin ja tarttui samalla minunkin kassiini. Valahdin ihan kalpeaksi kun ensimmäinen laukussa näkyvä tavara oli kyseisen liikkeen huulikiilto. :o Siinä sitten availtiin huulikiiltoa ja todettiin se käytetyksi. Huuh, ehdin jo miettiä miten selitän sen olevan ostettu ajat sitten Suomesta!

Tänään olisi ensimmäiset Erasmus-opiskelijoiden omajärjestämät yhteiset bileet. Täydellinen tilaisuus tutustua uusiin ihmisiin ja pitää kivaa. Minä en pääse. Itku. :(

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti